Як зробити масову розсилку швидко і якісно

Як зробити масову розсилку швидко і якісно

Директ-мейл (масова розсилка) – це  пряма поштова розсилка повідомлень, за допомогою якої можна швидко повідомити про новину, звернутись до клієнта або іншого представника цільової аудиторії, швидко отримати зворотній зв’язок тощо.

У необхідності, корисності, чудовості і, взагалі, потрібності директ-мейлу переконувати нікого не треба. Ті, хто бачив, як це працює і які дає результати, це і так знають. Тому я напишу лише про декілька моментів, які можуть суттєво оптимізувати процес та дати кращий результат за однакових вихідних умов.

  1. База розсилки.  Це – найцінніше і найважливіше, що вам потрібно. Актуальні електронні адреси, з іменами, по батькові, прізвищами, дозволять вам зробити не просто масову розсилку, а персоналізовану та індивідуальну.

Якщо вам потрібні адреси ЗМІ, то проблема, у принципі, вирішувана. На всіх  сайтах є вказані зворотні адреси плюс ваші особисті контакти з журналістами – усе йде в базу. Пару тижнів або більше, в залежності від вашої завантаженості, і певна база у вас буде.

Якщо вас цікавлять не ЗМІ, а наприклад, інша цільова аудиторія, об’єднана  за територіальною, професійною чи іншими ознаками, то питання створення такої бази – окрема історія.

У будь-якому разі, щоб розсилка була оперативною та, справді, ефективною, з базою треба працювати постійно: цілеспрямовано її «чистити», систематично оновлювати адреси, прибирати недійсні та додавати нові.

  1. Сервер. Ви маєте визначитись з тим, звідки ви буде відправляти розсилку. Усі поштові сервери мають обмеження. Якщо у вас базі 1000 адрес, то, наприклад, з адреси Gmail можна надіслати лише 100 листів на добу без ризику бути забаненими.  Mail.ru після 120 надісланих листів почне видавати помилку. У цілому безкоштовні поштові служби не підходять для серйозної розсилки.

Якщо у вас корпоративна електронна адреса, то треба дивитись, які вимоги до розсилок у вашого провайдера. Наприклад,з віртуального сервера Mirohost можна відправляти лише 50 листів на годину.

За умови нормально впорядкованої бази, де вказана пріоритетність отримувачів, то можна надіслати, наприклад, п’ятдесятьом VIP-отримувачам одразу, а  потім спокійно досилати всім іншим.

Якщо розсилка – це те, що потрібно вам постійно, можна придбати власний поштовий сервер. Це вирішить питання радикально, одразу знявши багато питань. Ціна буде коливатись в широкому діапазоні, залежно від багатьох факторів.

Якщо ви плануєте робити розсилку час від часу, то можна звернутись до кампаній, які пропонують розсилку зі свого ресурсу. Там ціна разово буде нижча, але для постійної роботи з директ-мейлом треба добре зважити всі за і проти.

  1. Картинка чи текст. Залежно від поставленої мети, можна розсилати звичайні листи або листи з елементами дизайну. Тобто корпоративні кольори, логотипи, вбудоване відео, активні соціальні мережі – все може бути в одному листі. Питання тільки в тому, щоб дати правильне завдання людині, яка розуміється на дизайні,  HTML, CSS і зможе вам все це «намалювати».

Є також інтернет-сервіси, які пропонують використовувати підготовлені шаблони для масових розсилок. Найчастіше їх пропонують до різних свят. На мою думку, краще все-таки не полінуватись і розробити власний дизайн для своєї компанії. Як мінімум, шансів викликати відторгнення буде різко менше.

Безумовно, для розсилки новин це буде не лише надлишковим, але й шкідливим. Для ЗМІ достатньо вкладених файлів російською та українською мовами і тексту в «тілі» листа. І, будь ласка, не перевантажуйте лист фотографіями по 3 Mб. Якщо журналіст «в полях» з 3g-модемом, то він просто не буде чекати, поки вони завантажиться, а за n-кількість годин ваша новина буде йому уже не потрібна. Якщо ж ви хочете поділитись чимось дійсно важливим, завантажте фото на файлообмінник та надішліть посилання.

Якщо особисто для вас це складно або ви не хочете витрачати час на опанування всіх технічних премудростей, можна звернутись до професіоналів. Наприклад, до нас, Promedia consulting.