Якому бізнесу потрібна медіаагенція?

Якому бізнесу потрібна медіаагенція?

Великий бізнес, з визначеним ринком, великим обігом коштів та високою конкуренцію давно розуміє, навіщо потрібен public relations та робота з медіа. Компанії з меншими амбіціями та, напевно, поки що меншими прибутками, лише починаються для себе відкривати можливості, які дає впізнаваність, позитивний імідж та добра репутація. Кому і чим може допомогти медіаагенція – далі.

Великий секрет для маленької компанії

В першу чергу, про необхідність у комунікативних послугах замислюються ті, хто має «іменний» бізнес. Адвокати, юристи, перукарі, власники авторських кав’ярень і ресторанів, приватних клінік, працюючи на власне ім’я, мають суттєву перевагу над «безіменними» конкурентами. За приблизно однакових умов, споживач послуги віддаватиме перевагу саме тому, кого добре знає і, відповідно, довіряє.

Послуги медіаагенції знадобляться також тим, хто припускає можливість конфлікту. Це може стосуватись проблем з конкурентами, з незадоволеними споживачами, з постачальниками чи розповсюджувачами тощо. У таких випадках публічність часто є страховкою від погіршення ситуації, а часто стає добрим фоном для примирення і виходу з конфлікту.

Тим, хто готує купівлю або продаж підприємства або певних активів також варто подбати про якісну публічну присутність. Запорукою успішного укладення угоди та проведення вдалих перемовин є сформований образ власника.

Власники, керуючі партнери або операційні менеджери, які працюють на насиченому ринку з високою конкуренцією, без такого нематеріального активу, як бренд, часто просто приречені на більш або менш повільне зникнення з ринку. І далеко не завжди це стосується великих підприємств. Наприклад, маленька приватна хлібопекарня або фотостудія  може зміцнити та розширити позиції за рахунок правильної комунікаційної стратегії.

Коли таємне стає явним

У роботі медіаагенції немає нічого  такого, що можна було б віднести до так званого «таємного знання». Технологічний підхід довів свою ефективність, але для багатьох досі не є очевидним, чим медіаагенції займаються.

Отже, чим може допомогти медіаагенція?

  1. Медіаагенція може розробити покроковий план того, як ви отримаєте те, що потрібно – впізнаваність, лояльністю, дію. Ми називаємо такий план стратегією. Зазвичай, розробці плану передують дослідження. Тут важливо зрозуміти, що ви будете платити не за 20 листочків з красивими картинками та обіцянками мани небесної, а за наукових підхід до вирішення власне вашої проблеми.
    Як з’ясувати, що вам продає та чи інша агенція: реальні дослідження чи красиво скомпонований текст? Надійних шляхів декілька. Найкращий – отримати рекомендацію від того, хто вже користувався послугами. Також можна пересвідчитись, що заявлена кваліфікація працівників відповідає тим зобов’язанням, які люди обіцяють на себе взяти. Було б добре дізнатись про уже реалізовані проекти та їх результати.
  2. Медіаагенція може виконати розроблений нею або іншим підприємством план. Залежно від того, що заплановано, важливо зрозуміти, що буде робитись силами спеціалістів агенції, а що буде передано підрядникам. Практика показує, що досить велика кількість PR-фірм, комунікаційних та медіаагеннцій більшість послуг передає підрядникам, намагаючись охопити якомога ширший спектр робіт. Як правило, це збільшує кінцеву ціну для замовника.
    Крім того, важливо розуміти, щоб у випадку існування підрядної організації, кількість посередників була мінімальною. У нашій практиці були випадки, коли, будучи реальними виконавцями послуги, кількість посередників перед нами доходила до десятка.
    Безумовно, зовсім уникнути підрядників часто просто неможливо. Не буде кожна агенція мати власну продакшн-студію, студію звукозапису або типографію. Але прагнути працювати з тими, хто має реальні і надійні контакти з безпосередніми виконавцями робіт, дуже бажано. Полегшує узгодження всіх процесів та менше обтяжує гаманець замовника.
  3. Медіаагенція може з’ясувати, чому у вас справи не дуже добрі з репутацією і впізнаваністю. Якщо ви розумієте, що є проблема з публічністю, то вам потрібен медіааудит. Повірте, що дані дослідження можуть бути для вас сюрпризом. Те, що ви вважали своїми сильними сторонами, може виявитись незначущим для вашої аудиторії, а те, що вважали слабкістю – лише нерозкритим потенціалом. Якщо ви захворієте, то хочете почути діагноз, бо саме від його правильного встановлення залежить  ефективність лікування. Так і з медіааудитом. Правильно визначена проблема уже містить спосіб вирішення.
  4. Медіаагенція може провести інші дослідження, щоб з’ясувати, як ваші клієнти сприймають вашу торгівельну марку, бренд і визначити, що треба зробити, щоб ім’я або торгівельна марка таки стали брендом.
  5. Медіагенція може навчити вас бути цікавими для ЗМІ та спілкуватись з журналістами таким чином, щоб стати постійним спікером.

Безумовно, це не вичерпний перелік того, що може отримати малий та/або середній бізнес від співпраці з медіагенцією.

Якщо ви знаєте, що від вашої відомості та визнання професійності залежать прибутки вашого бізнесу, ви зрозуміли, що бізнес – це комунікації, що відомість компанії та послуги (продукту) створюють додаткову вартість, що ваші конкуренти уже використовують переваги публічності, то медіаагенція – те, що вам необхідно.